Kindernet start campagne


Naast een nieuwe kanaalindeling werden de uitzenduren van Kindernet uitgebreid van 15.00 tot 19.00 uur en groeit de huidige distributie de komende weken verder tot 90 procent. De zender wil dat communiceren met de nieuwe campagne. Het thema van de campagne: stel Kindernet in op je tv, zoek de geheime code op en win verschillende prijzen waaronder een exclusieve ontmoeting met K3. Samen met deze meidengroep werd de aftrap van de campagne gegeven in onder andere de Amsterdam Arena en de Kuip in Rotterdam. Aanvullend rijden de komende weken acht promoteams met moving billboards en camerafaciliteiten dagelijks door het land op zoek naar de doelgroep onder het motto 'Wie zoekt die Wint'. Daarnaast worden er in 5.2 miljoen huishoudens kleurplaten bezorgd.
Adformatie meldde vrijdag dat Kindernet vrijwel zijn gehele marktaandeel heeft verloren door de nieuwe kanaaldeling met Veronica, sinds vorige week zondag. Toen daalde Kindernet's marktaandeel in de leeftijdsgroep 6-12 jaar (tijdvak 06-18 uur) tot 0,1 pct. Ter vergelijking: in de hele (vakantie-)maand augustus scoorde Kindernet een gemiddeld marktaandeel van bijna 16,8 pct.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid