Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Laurus mikt nu op prijsbrekers’

Supermarktketen Laurus wil niet langer de concurrentie aangaan met Albert Heijn maar met prijsbrekers als Dirk van den Broek en Nettorama.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het blad verwees zaterdag naar bronnen rond de supermarkteigenaar. Laurus zelf ontkent de plannen. ‘We zijn bezig met de strategie, maar deze plannen zijn er niet’, aldus een woordvoerster van Laurus vandaag. In oktober zouden de plannen al in alle winkels moeten worden doorgevoerd, zo schrijft het blad. De belangrijkste pijler van de nieuwe koers is dat de Edah scherpere prijzen moet gaan hanteren, om tegen de andere prijsbrekers op te boksen. In een aantal filialen is het nieuwe concept volgens zeggen al getest. Afgelopen jaar zijn de prijzen bij de Edah volgens Distrifood juist verhoogd. Op die manier wilde Laurus de kosten voor de ombouw van de Konmar-supermarkten tot luxe winkels financieren. De prijzen voor sommige producten zouden inmiddels alweer zijn verlaagd, maar daarmee zou de keten nog niet voldoende laaggeprijsd zijn om het op te nemen tegen de nieuwe concurrenten. Met de overname van een groot belang door het Franse Casino, is er nu weer geld beschikbaar om de plannen alsnog door te voeren. Laurus was zaterdag niet bereikbaar voor commentaar (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in