Overslaan en naar de inhoud gaan

Kabinet brengt expertisecentrum kinderen en media

Het kabinet komt met een expertisecentrum dat is gericht op kinderen en de media. Dit centrum gaat kinderen en jongeren, hun ouders en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het centrum moet kinderen mediawijsheid bijbrengen en ze leren niet alles te vertrouwen wat in de media wordt gebracht. Dat heeft minister Ronald Plasterk (Cultuur) vrijdag jl. na afloop van de ministerraad bekendgemaakt. Hij en zijn collega André Rouvoet (Jeugd en Gezin) trekken dit jaar 500.000 euro uit voor het Mediawijsheid Expertisecentrum, dat wordt gevestigd in het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid in Hilversum. Voor 2009 en 2010 besteedt het kabinet tenminste 1 miljoen euro per jaar aan het instituut.

related partner content for mobile comes here

In de openbare bibliotheken komen loketten waar gezinnen en leraren fysiek terechtkunnen voor informatie over kinderen en de rol van kranten, tijdschriften, televisie- en radioprogramma's en websites. “Media zouden een bredere verantwoordelijkheid moeten dragen voor de effecten van hun aanbod op de jeugd,” aldus de regering. Het is volgens het kabinet aan de makers en niet aan de politiek om te bepalen wat de inhoudelijke grenzen zijn. Organisaties uit het onderwijs en de media worden samen verantwoordelijk voor het nieuwe centrum. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in