Overslaan en naar de inhoud gaan

Microhoo?

Als het Microsoft lukt om Yahoo over te nemen, ontstaat er in theorie een megaspeler waar bedrijfstakleider Google nog een zware dobber aan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In theorie dan, want zo’n fusie heeft veel haken en ogen. Zo hebben Microsoft en Yahoo tientallen businesses die elkaar overlappen, van e-mail en instant messaging tot shoppingsites en portals.

related partner content for mobile comes here

Ook is er een kans dat veel van Yahoo’s toptalenten opstappen. De exodus van personeel die daar toch al plaatsvindt, zou kunnen verergeren als Microsoft de baas wordt. Verder zullen de Amerikaanse en Europese regelgevers zware eisen stellen. Los daarvan zijn grote fusies in de hightechindustrie opvallend vaak op een fiasco uitgelopen. Zou het Microsoft en Yahoo beter vergaan?

Bron: BusinessWeek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in