Overslaan en naar de inhoud gaan

JW Player slaat handen ineen met SpotX en integreert header bidding

‘s Werelds grootste onafhankelijke videoplayer als alternatief voor Youtube en Facebook.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Een doorbraak. Zo omschrijven JW Player en SpotX de samenwerking die ze zijn aangegaan met de lancering van Video Player bidding, een innovatieve header bidding technologie voor  video advertising. Dankzij de nieuwe technologie is ‘one click’ header bidding nu ook toegankelijk voor wie wil adverteren bij content providers die gebruik maken van JW Player.

JW Player, een Amerikaans bedrijf dat in 2005 werd opgezet door de Nederlandser Jeroen Weijering, is ’s werelds grootste onafhankelijke videoplayer. Wereldwijd hebben vijftienduizend uitgevers deze in gebruik, van ESPN (VS) tot en met NPO en Spill Games. De Video Player bidding technologie van SpotX houdt in, dat de header bidding technologie zoals die afgelopen jaren ingang heeft gevonden in display advertising, ook toegankelijk wordt voor video advertising.

related partner content for mobile comes here

Hogere verkoopprijzen
In traditionele programmatic handelsmethodes worden de advertentieposities van afzonderlijke veilingen achter elkaar worden ingeladen. Dit heet de waterval methode. Header bidding werkt precies andersom; alle veilingen worden dan tegelijk gehouden in een soort pré-veiling. Header bidding verhoogt niet alleen de snelheid van het online veilproces, maar zorgt ook voor hogere opbrengst voor de content aanbieder (omdat iedere adverteerder een kans krijgt om te bieden, waardoor de verkoopprijzen stijgen).

Adverteerders kunnen bieden op de wereldwijde inventory van alle publishers, broadcasters die de JW Player gebruiken. Adverteerders hebben ook toegang tot waardevolle video metadata (zoals content data).

Volgens Elwin Gastelaars, managing director van SpotX Benelux, ontstaat er dankzij de verzamelde inventory van publishers die JW Player gebruiken een serieuze concurrent voor Facebook of Youtube. ‘Juist in een tijd waarin grote adverteerders als P&G en Unilever aangeven dat ze niet willen worden geassocieerd met misleidende informatie, is het goed dat er een alternatief beschikbaar is.’

Rolling Stone
De overeenkomst met JW Player gaat met ingang van 1 maart van start. Het betreft een exslusieve samenwerking met een looptijd van in eerste instantie één jaar. Penske Media Corporation, eigenaar van leidende online platforms als Rolling Stone en Variety, is een van de eerste uitgevers die testen uitvoert met Video Player Bidding.

Op dit moment heeft alleen JW Player de mogelijkheid van Video Player bidding geïntegreerd. Gastelaars zegt echter dat er belangstelling is van diverse aanbieders van videoplayer software, waaronder Brightcove.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in