Overslaan en naar de inhoud gaan

Ilse Media integreert in Sanoma Digital

Met ingang van volgend jaar worden alle digitale activiteiten van Ilse Media en Sanoma Uitgevers gebundeld in Sanoma Digital. Ook de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de integratie van Ilse Media in Sanoma Digital komt de scheiding tussen de digitale activiteiten van Sanoma en de online activiteiten van Ilse Media te vervallen.Sanoma beoogt hiermee volgens eigen zeggen haar identiteit als multimediaal mediaconcern en de kracht van haar netwerk te bekrachten. De nieuwe naam zou bovendien beter aansluiten bij de groeiende behoefte van adverteerders aan mediapartijen die middelenvrije marketing- en communicatie-oplossingen kunnen bieden.
De aangekondigde structuurwijziging volgt kort op de bekendmaking dat Michiel Buitelaar per 1 november is aangesteld als Chief Digital Media bij Sanoma Magazines. Dit riep op over de toekomst van Ilse Media. Voor ceo Joris van Heukelom, die pas anderhalf jaar leiding geeft aan Ilse Media, betekent dit dat hij opnieuw een andere functie krijgt.
n een interview met geeft hij aan dat hij bij de organisatie betrokken blijft als directeur Digital Publishing. 'Onder mijn leiding gaan we Ilse Media rebranden naar Sanoma.'
Ilse media maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Uitgevers. Het bedrijf ontleende haar naam aan de zoekmachine die ten grondslag lag aan de digitale uitgeverij. Deze oorsprong raakte met het aan belang inboeten van de zoekmachinte gaandeweg meer op de achtgrond en eerder dit jaar ging de naam Ilse.nl terug naar oprichter Merien ten Houten. Nu doet Sanoma dus ook afstand van de corporate naam Ilse Media. Ilse Media blijft na 1 januari onder de nieuwe naam Sanoma Digital opereren vanuit de huidige locatie in Amsterdam.

related partner content for mobile comes here

Printactiviteiten

Alle printactiviteiten worden ondergebracht bij Sanoma Uitgevers, aangestuurd door de coo Print Henk Scheenstra. Buitelaar en Scheenstra rapporteren aan ceo Dick Molman. Daarmee verdwijnen de merknamen Jonge Gezinnen en SMM (Sanoma Men's Magazines). De nieuwe organisatiestructuur van Sanoma moet leiden tot meer efficiency en effectiviteit. De personeelskosten zijn de afgelopen jaren in verhouding tot de omzet te sterk gestegen, meldt Sanoma. Het is dan ook niet uitgesloten dat er ontslagen - op kleine schaal - vallen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in