Overslaan en naar de inhoud gaan

IDTV wint kort geding om merknaam Wie Is De Mol?

TB Events mag van de rechter niet langer gebruikmaken van de naam Wie Is De Mol? voor zijn evenementen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

TB Events organiseert groepsuitjes waarvoor de naam Wie Is de Mol? wordt gebruikt. Daarom spande IDTV een kort geding tegen het bedrijf aan en won dit. Op verzoek van IDTV heeft de rechter TB Events verboden &;nog langer inbreuk te maken op het merkenrecht&; van de (tv-)producent op straffe van een dwangsom. 

Ook moet TB Events de website  staken en deze domeinnaam en vergelijkbare namen overdragen aan IDTV.

related partner content for mobile comes here

IDTV produceert sinds 1999 de kijkcijferhit Wie Is De Mol? en is ook houdster van het woord- en beeldmerk van de titel en het bijbehorende logo. De producent had TB Events meerdere malen vergeefs verzocht te stoppen met het gebruiken van de naam. IDTV wil met na het vonnis van de rechter ook andere inbreukmakers gaan aanpakken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in