IAB: Interactieve pre-roll scoort beter
Ook heeft de ‘interactieve pre-roll’ een positief effect op de boodschapoverdracht van de video en op de aankoopintentie.
Het onderzoek richtte zich op een campagne van Gliss Kur, waarbinnen kijkers in het interactieve gedeelte een haartest konden doen op basis waarvan een productadvies werd gegeven. In vergelijking met de niet-interactieve pre-roll slaagde de interactieve pre-roll er beter in om de doelgroep nieuwsgierig te maken naar de Gliss Kur Ultimate Volume productlijn.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
Ook de boodschap van de campagne (‘Voor ieder haartype een geschikt product’), bleek beter over te komen na interactie binnen de pre-roll, in vergelijking met de niet-interactieve pre-roll.
Verder toonde deelname aan de interactieve haartest een positieve invloed op de aankoopintentie van Gliss Kur Ultimate Volume Shampoo, waarvoor reclame werd gemaakt in de campagne.
Om in de toekomst meer te kunnen profiteren van de mogelijkheden van interactie in pre-roll is het cruciaal gebleken dat de doelgroep gestimuleerd wordt om de interactie daadwerkelijk aan te gaan. Hiertoe kunnen de mogelijkheden van pre-roll advertising optimaal benut worden door kijkers actiever uit te nodigen tot interactie via beeld én geluid, menen de onderzoekers.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid