Overslaan en naar de inhoud gaan

IAB: Interactieve pre-roll scoort beter

Het toevoegen van interactieve elementen binnen online videocampagnes maakt kijkers nieuwsgieriger naar het product, blijkt uit onderzoek…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook heeft de ‘interactieve pre-roll’ een positief effect op de boodschapoverdracht van de video en op de aankoopintentie.

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek richtte zich op een campagne van Gliss Kur, waarbinnen kijkers in het interactieve gedeelte een haartest konden doen op basis waarvan een productadvies werd gegeven. In vergelijking met de niet-interactieve pre-roll slaagde de interactieve pre-roll er beter in om de doelgroep nieuwsgierig te maken naar de Gliss Kur Ultimate Volume productlijn.

Ook de boodschap van de campagne (‘Voor ieder haartype een geschikt product’), bleek beter over te komen na interactie binnen de pre-roll, in vergelijking met de niet-interactieve pre-roll.
Verder toonde deelname aan de interactieve haartest een positieve invloed op de aankoopintentie van Gliss Kur Ultimate Volume Shampoo, waarvoor reclame werd gemaakt in de campagne.

Om in de toekomst meer te kunnen profiteren van de mogelijkheden van interactie in pre-roll is het cruciaal gebleken dat de doelgroep gestimuleerd wordt om de interactie daadwerkelijk aan te gaan. Hiertoe kunnen de mogelijkheden van pre-roll advertising optimaal benut worden door kijkers actiever uit te nodigen tot interactie via beeld én geluid, menen de onderzoekers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in