Overslaan en naar de inhoud gaan

'I love-campagne werkt nauwelijks'

Begin november 2005 schreef ik over het effect van de I Love campagne van het ministerie van Verkeer en Waterstaat. Dat was hoog, stelde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Begin november 2005 schreef ik over het van het ministerie van Verkeer en Waterstaat. Dat was hoog, stelde het departement zelf vast. Nu is er onderzoek van een derde: gedragsverandering is gering, zegt dat.

related partner content for mobile comes here

Nu komt (Your Personal Call Assistant) in samenwerking met De Vos & Jansen Marktonderzoek met uitkomsten uit haar die het tegendeel beweren.

Zo'n 7 procent van de Nederlandse automobilisten heeft het verkeersgedrag naar aanleiding van aangepast.

Bijna 11 procent van de 60-plussers geeft aan het gedrag naar aanleiding van de campagne te hebben aangepast. (Die gingen dus nog langzamer rijden op de linkerbaan ;-)

"Op het bewustzijn van het eigen rijgedrag lijkt de campagne meer invloed te hebben gehad. Een vijfde deel van de respondenten (21,2 procent) geeft aan zich door de campagne bewuster te zijn van het eigen rijgedrag.

Van de respondenten ziet 18,5 procent de campagne als een effectief middel om agressie in het verkeer aan te pakken. Jongeren (t/m 29 jaar) en ouderen (50-60+) zijn hier het meest positief over. Een meerderheid van de respondenten (56 procent) geeft echter aan dat de campagne in hun ogen geen effectief middel is om agressie in het verkeer tegen te gaan."

Ze zien meer het effect van het puntenrijbewijs (52,4 procent), goed rijgedrag belonen (45,6 procent), meer controles (34,6 procent) en hogere boetes (30,3 procent).

Enquêtes die over eigen gedrag van mensen gaan moet je natuurlijk bij voorbaat wantrouwen als de pest, maar ze geven wel een indicatie.

In reactie op het eerdere bericht op Molblog werd al gesteld dat deze marketing van V&W de groep aso's niet zou bereiken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in