Overslaan en naar de inhoud gaan

"Het is vijf uur. Ik ga maar weer eens op de file aan."

BVH maakt nieuwe campagne voor De Verkeersonderneming. Het 'filedier' staat centraal.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Rotterdam en omgeving kunnen automobilisten oog in oog komen te staan met een 'heus filedier': een man achter zijn autostuur met een gnoeachtige kop. Het dier draagt teksten als ‘Schat ik moet gaan. Anders ben ik te laat voor de file.’ en ‘Ik breng eerst de kinderen naar school, dan rij ik meteen door naar de file.’

related partner content for mobile comes here

Aad Storm, bij BVH verantwoordelijk voor deze klant: “De campagne wil de sociale norm verschuiven. De norm is dat we het normaal vinden dat we in de auto stappen wanneer wij dat willen. Dat geeft ons het gevoel van vrijheid, onafhankelijkheid en we denken daardoor ook meer tijd beschikbaar hebben. Deze campagne moet mensen een zetje in de richting van een nieuwe sociale norm geven. We willen graag dat mensen het normaal gaan vinden om soms ook niet in de auto stappen. Dat je het juist als vrijheid en onafhankelijkheid ervaart als je besluit niet in de file te gaan staan maar eerst even een uurtje thuis te werken bijvoorbeeld.”

De campagne bestaat uit outdoor (billboard, abri, megamasten) in combinatie met print en online. Daarnaast ontwikkelde BVH de website ;Filedier&;">'Filedier' waar men tips krijgt maar ook kan geven die bijdragen aan het doel om structureel 16.000 auto’s uit de file in en rond Rotterdam te halen.

Credits:

Klant: De Verkeersonderneming
Campagne: Filedier
Bureau: BVH
Creatie: Peter van Zijp, Maarten Bakker
Artdirector: Maarten van Muijen
Strategie: Jeroen Kaal
Account: Anne-Britt van Uchelen, Aad Storm
Fotografie: Jaap Vliegenthart
Modelmaking: Franziska Loeding

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in