Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken wint opnieuw RQ-Award

Met een ‘banddikte’ verschil heeft Heineken voor de derde achtereenvolgende keer de RQ-Award voor de onderneming met de beste reputatie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bierconcern dat een rapportcijfer van 77,2 haalde, bleef het Zweedse Ikea met eentiende punt voor. Derde plaats in de ranking wordt bezet door Philips.

related partner content for mobile comes here

Unilever (72,2) en KLM (70,4) completeren de topvijf. Rabobank, die in een steekpoef onder communicatie-professionals via Communicatie Online als beste uit de bus kwam, eindigde op de zesde plaats.

Hekkensluiter dit jaar is Dexia, dat voor het eerst op de lijst voorkomt. Het verzekeringsconcern scoorde met 42,5, "een lage veertiger", zoals Cees van Riel – initiator van de RQ-Awards - het noemde.

Groot verschil met de lijst van vorig jaar, is dat enkele hoog scorende ondernemingen zoals Sony, Hennes & Mauritz en TPG dit jaar niet genomineerd zijn. Ook concerns als Akzo, DSM en McDonald’s keren niet terug. Bedrijven die het dit jaar opmerkelijk goed deden waren de NS (die een reputatieverbetering van 5,7 procent scoorde, UPC (+5,4) en Philips (+3,4).
McDonalds (-3,3), ABN Amro (-2,7) en Shell (-2,3) zagen hun reputatie dalen.

De lijst van ondernemingen met de beste reputatie komt tot stand door een representatieve steekproef onder de ‘doorsnee’ Nederlander. Hen wordt gevraagd twee ondernemingen met de beste en twee met de slechtste reputatie te noemen.
In een tweede fase wordt aan een groep van in totaal 9900 respondenten gevraagd de twintig meest genoemde ondernemingen te rangschikken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in