Groot mediaonderzoek Britse reclamebranche


Het project kost zo’n 1,4 miljoen euro en wordt beschreven als ‘het meest ambitieuze onderzoek van deze generatie’, zo meldt Media & Marketing Europe. Het onderzoek van de ‘Britse Vea’ en onderzoeksbureau TNS had plaats tussen april en november 2005.
Er werden 5.000 mensen ondervraagd, die gebruik maakten van een PDA. Per half uur hielden ze bij hoe ze hun tijd spendeerden, waar ze waren en met wie, plus hoe hun mediaconsumptie eruit zag.
Mediabedrijven als AOL, BBC,
Chrysalis, Guardian Newspapers, ITV, JC Decaux en Wanadoo participeerden, evenals mediabureaus Initiative, MPG, MediaCom, MEC, MindShare, OMD, PHD, Starcom, Universal McCann, Vizeum en ZenithOptimedia.
Uit het onderzoek moet een consumenten-gerichte planningstool voortkomen die kan analyseren hoe consumenten de brede keuze aan media gebruiken en hoe die gebruik in hun levensstijl past.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid