Groei Europese online advertisingbestedingen vertraagt


Online advertentiebestedingen groeiden in 2007 nog met 30 procent, maar de groei wordt in 2009 teruggeschroefd naar 10 procent. Reden: een volwassen Europese markt, gecombineerd met de economische crisis.
De crisis zorgt er voor dat Forrester zijn eerdere voorspellingen voor de online advertentiemarkt heeft moeten bijstellen. De komende vijf jaar groeit de markt jaarlijks met 9 procent, naar 14,8 miljard euro in 2013.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOnline budgetten komen onder druk te staan, waardoor marketeers meer moet kiezen. Zoekmachinemarketing zal hier-door nog meer groeien, maar online display krijgt harde klappen. Online video advertising en andere vormen van rich media krijgen ook de voorkeur: rich media zal in 2013 bijna 60-procent van de online bestedingen innemen.
Nederland 5 procent
Welke landen geven het meeste uit aan online advertenties? Frankijk, Groot Brittannië en Duitsland zijn de grote 3 en goed voor 66 procent van alle online bestedingen in Europa. Groot Brittannië alleen al neemt 32 procent voor zijn reke-ning. Nederland (5 procent) en de Scandinavië laten echter weer hogere groeicijfers zien.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid