Overslaan en naar de inhoud gaan

Groei Europese online advertisingbestedingen vertraagt

De Europese online advertentiebestedingen zullen de komende vijf jaar flink lagere groeicijfers laten zien. Zo zegt onderzoeksbureau…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Online advertentiebestedingen groeiden in 2007 nog met 30 procent, maar de groei wordt in 2009 teruggeschroefd naar 10 procent. Reden: een volwassen Europese markt, gecombineerd met de economische crisis.

related partner content for mobile comes here

De crisis zorgt er voor dat Forrester zijn eerdere voorspellingen voor de online advertentiemarkt heeft moeten bijstellen. De komende vijf jaar groeit de markt jaarlijks met 9 procent, naar 14,8 miljard euro in 2013.

Online budgetten komen onder druk te staan, waardoor marketeers meer moet kiezen. Zoekmachinemarketing zal hier-door nog meer groeien, maar online display krijgt harde klappen. Online video advertising en andere vormen van rich media krijgen ook de voorkeur: rich media zal in 2013 bijna 60-procent van de online bestedingen innemen.

Nederland 5 procent

Welke landen geven het meeste uit aan online advertenties? Frankijk, Groot Brittannië en Duitsland zijn de grote 3 en goed voor 66 procent van alle online bestedingen in Europa. Groot Brittannië alleen al neemt 32 procent voor zijn reke-ning. Nederland (5 procent) en de Scandinavië laten echter weer hogere groeicijfers zien.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in