Overslaan en naar de inhoud gaan

Goudkoorts in wereld van wearables

Omzet van deze sector groeit in 2020 naar 18 miljard dollar wereldwijd.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Volgens onderzoek van A.T. Kearney verdubbelt de omzet van fitnessarmbanden, smartwatches, slimme sportkleding en bewegings-apps in 2020 in Europa naar 4 miljard dollar. Wereldwijd voorspellen de onderzoekers een volume van 18 miljard dollar.

related partner content for mobile comes here

De groei komt voornamelijk door de zucht van consumenten naar producten waarmee je zelf je gezondheid en welzijn kunt monitoren. Naast hartslagmeters en andere sportdata zijn mensen ook geïnteresseerd in apps die bijvoorbeeld je voeding of het aantal slaapuren bijhouden.

De markt is groot: veel sport- en technologiemerken verdienen inmiddels een leuke boterham aan wearable producten. De meeste merken missen volgens de onderzoekers echter nog een goede digitale strategie om echt goed aan de wearables te kunnen verdienen. Zo kunnen de verkregen data uit wearables nog veel beter geanalyseerd kunnen worden, bijvoorbeeld om trainingsprogramma’s echt persoonlijk te maken.

A.T Kearney adviseert sportmerken ook om slimme samenwerkingen op te zoeken, om zo nog meer marktandeel te verkrijgen. Bijvoorbeeld met bedrijven die augmented en virtual reality-toepassingen aanbieden. Of in het geval van Adidas, speciale trainingsprogramma&;s met hulp van topvoetbalclubs.

Hier vind je een .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in