Overslaan en naar de inhoud gaan

Europese tv verliest kijkers aan internet

Tv-zenders in heel Europa verliezen kijkers omdat consumenten steeds vaker de avonduren op internet doorbrengen. De BBC kiest daarom voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Meer dan de helft van de internetgebruikers zegt minder tv te kijken ten gunste van het aantal uren dat ze op internet doorbrengen (56%). Met name ADSL of kabel is daarbij belangrijk, aldus Planet Multimedia. Het Engelse onderzoeksbureau Strategy Analytics komt tot deze conclusie.

related partner content for mobile comes here

De onderzoeker meent dat speciaal voor het internet ontwikkelde interactieve programma's weglopende tv-kijkers vast kunnen houden. Als voorbeeld worden spelletjes en toepassingen van interactieve tv genoemd.

De Britse BBC gaat in de tegenaanval door onder een licentie delen van zijn audio- en videoarchieven te publiceren. Dat is volgens het principe van Creative Commons, een project dat copyright in een omgekeerde vorm propageert. Het beschrijft welk gebruik van creatieve uitingen is toegestaan in plaats van gebruik te verbieden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in