Europese tv verliest kijkers aan internet


Meer dan de helft van de internetgebruikers zegt minder tv te kijken ten gunste van het aantal uren dat ze op internet doorbrengen (56%). Met name ADSL of kabel is daarbij belangrijk, aldus Planet Multimedia. Het Engelse onderzoeksbureau Strategy Analytics komt tot deze conclusie.
De onderzoeker meent dat speciaal voor het internet ontwikkelde interactieve programma's weglopende tv-kijkers vast kunnen houden. Als voorbeeld worden spelletjes en toepassingen van interactieve tv genoemd.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe Britse BBC gaat in de tegenaanval door onder een licentie delen van zijn audio- en videoarchieven te publiceren. Dat is volgens het principe van Creative Commons, een project dat copyright in een omgekeerde vorm propageert. Het beschrijft welk gebruik van creatieve uitingen is toegestaan in plaats van gebruik te verbieden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid