'EK-supporters weten niet wie sponsors zijn’
De enquête die SSI onder 2260 Europese consumenten heeft gehouden, toont aan dat de Britten voor marketeers de moeilijkste doelgroep zijn om te bereiken. 77 procent van de Britse respondenten geeft aan dat ze niet weten wie dit jaar de sponsoren zijn. Nederland volgt Engeland op de voet met 66 procent, gevolgd door Frankrijk (55 procent), Spanje (42 procent) en Duitsland (28 procent).
Maar er is ook goed nieuws voor de marketeers, aldus de onderzoekers. Mensen kennen de sponsoren misschien niet, maar de reclame-uitingen rondom het veld vallen wel op. Resultaten tonen aan dat 66 procent van de Spaanse respondenten de reclame-uitingen rond het veld herkennen, gevolgd door 63 procent van de Franse en Britse respondenten, 57 procent van de Nederlanders en 43 procent van de Duitsers.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDe Duitse markt blijkt het moeilijkst te beïnvloeden; 35 procent geeft aan dat de merken opvallen, maar dat dit geen invloed heeft op hun koopbeslissing. Respondenten in andere landen zijn gemakkelijker te beïnvloeden. Slechts 20 procent van de Franse, 19 procent van de Nederlandse,17 procent van de Britse en 14 procent van de Spaanse respondenten geven aan dat reclame-uitingen rond het veld hun koopgedrag niet beïnvloedt. Meer info: www.surveysampling.com
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid