Duitse wet laat vergelijkende reclame toe
In Duitsland is vergelijkende reclame voortaan ‘in principe’ wettelijk toegestaan. Het Duitse parlement stemde afgelopen week met…
Volgens de Duitse regering wordt hiermee harmonisatie bereikt van de reclameregels in de EU. De wet wordt eind juli van kracht. Wel is vergelijkende reclame wel aan strenge regels gebonden. Zo moet de vergelijking tussen verschillende merken zich tot de feiten beperken. Alleen duidelijk aantoonbare kwaliteits- of prijsverschillen tussen producten of diensten mogen worden benadrukt. Denigrerende uitlatingen over concurrerende firma’s blijven nadrukkelijk verboden. Ook mag de consument door de vergelijkende reclame niet op een dwaalspoor worden gebracht.
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente Altena
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid