Overslaan en naar de inhoud gaan

Dienstverlening callcenters onder de maat

Er is een groot gat tussen de verwachtingen van klanten over de dienstverlening van callcenters en de wijze waarop organisaties zijn…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit Europees onderzoek van Oracle onder managers en bezoekers van callcenters naar het niveau van dienstverlening en klanttevredenheid. In totaal werkten 250 callcentermanagers en 1.500 consumenten uit het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Benelux, Zweden en Denemarken mee aan het onderzoek dat werd uitgevoerd door DLC Research in opdracht van Oracle.

related partner content for mobile comes here

Er zijn grote tegenstellingen tussen de focus van de callcentermanagers en de ervaringen van consumenten. Zo geeft 88 procent van de Nederlandse managers aan dat klanttevredenheid de hoogste prioriteit heeft (Europees gemiddelde is 83%). Ook zegt 74 procent van de Nederlandse managers dat ze proberen om de wachttijd zo kort mogelijk te houden (Europese gemiddelde is 66%). Doelstellingen zoals het verhogen van het aantal behandelde calls en het minimaliseren van het benodigde personeel, staan laag op de lijst.

Het blijkt daarentegen dat consumenten de dienstverlening over het algemeen erg ineffectief vinden (Nederland 28%; Europa 25%). Ruim 40 procent van de Nederlandse respondenten geeft aan dat de service niet effectief, maar ook niet ineffectief is. Dit percentage ligt hoger dan het Europese gemiddelde van 29 procent.
De belangrijkste klachten van klanten zijn lange wachttijden, continu herhalen van de vraag bij een nieuwe call center medewerker en veelvuldig doorverbinden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in