Overslaan en naar de inhoud gaan

Dick van der Lecq (MWG Mediacongres): ‘Creativity & magic onverminderd nodig in de reclamebranche'

Vijf sprekers tijdens het MWG Mediacongres - komende donderdag in Amsterdam - leggen uit wat het thema A different perspective voor ze…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het MWG congresthema is A different perspective. Is jouw eigen perspectief (rond de marketingcommunicatiebranche) de afgelopen tijd veranderd? 
Different is voorzichtig uitgedrukt. Het gezellige reclameboemeltje met koffie en een krantje is veranderd in een monsterlijke rollercoaster waarin we samen gillend loopings maken en bidden voor een goede afloop.

related partner content for mobile comes here

Wat is/wordt volgens jou de grootste ontwikkeling in de branche de komende jaren?
Resultaten uit het verleden boden niet eerder zo weinig garantie voor de toekomst. Opgejaagd door disrupters is iedereen zichzelf opnieuw aan het uitvinden. Retailers als Albert-Heijn en Mediamarkt worden mediaexploitant. Linda en Telegraaf worden zender. Mediabureaus wordt reclamebureaus. En volgens Ralph Wisbrun (van de fameuze textielwinkels) bundelen reclamebureaus zich tot grote kantoren die de strijd met de McKinsey’s aangaan.  

Wat is de boodschap die je tijdens MWG Congres over wilt brengen?
Verweerschriften in de advocatuur worden tegenwoordig door de computer gemaakt. Die scant alle vergelijkbare cases en jurisprudentie van het afgelopen decennium in een oogwenk. Toch is er altijd nog een briljant sluwe advocaat nodig voor een onnavolgbaar vlammend betoog. Zo is het ook in onze markt, waar geweldige ‘science’ ons verder brengt dan ooit tevoren, maar ‘creativity & magic’ onverminderd nodig is om uiteindelijk de oorlog te winnen.

Dick van der Lecq is directeur bij reclamebureau ETCETERA. Hiernaast is hij vice-voorzitter van de VEA. Effie Stuurgroep. Lid van College van Beroep RCC en Esprix juryvoorzitter FMCG. Columnist Adformatie en Het Parool. Hij maakt af en toe graag een reclamepraatje en dat komt hij dan ook doen tijdens het MWG Mediacongres.

Meer informatie over het MWG Mediacongres en voor kaarten .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in