Overslaan en naar de inhoud gaan

Dichter op de huid van de consument

Het communicatieschema moet op z’n kop. Begin met het leren kennen van de consument, de briefing komt later wel.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Adverteerder en bureau zijn gewend om met de briefing te beginnen. Maar dat moet anders, vinden mediabureaus in België. Carat heeft daarvoor het Media Chemistry-model ontwikkeld, en Zenith is voor de dag gekomen met het Touchpoints-concept. Wat deze en andere theorieën gemeen hebben, is dat ze starten bij de consument. Eerst wordt kwalitatief onderzoek onder de doelgroep gedaan. Op basis daarvan ontstaat een beeld van het mediagedrag van de consument en van de onderwerpen die hem of haar bezighouden. Zo wordt duidelijk hoe je je als merk een plek kunt verschaffen in de leefwereld van de consument. Aanhaken bij onderwerpen die de doelgroep bezighouden, en aanwezig zijn op de fysieke en virtuele plekken waar de doelgroep komt. Zo heeft Audi op internet de diefstal van een A3 in scène gezet en heeft Nutella in Parijs een tijdelijk restaurant geopend. Door bijvoorbeeld gaming, events en product placement te combineren, slagen merken erin dichter op de huid van de consument te gaan zitten. De boodschap komt later wel.

related partner content for mobile comes here

Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws.
Bron: Media Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in