Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Deurmatcampagne’ Zeeland gestaakt

Zeeland stopt met de sinds maart 2002 lopende landelijke imagocampagne 'Welkom in Zeeland', omdat de campagne tot nu toe te weinig heeft…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt trouw. De Zeeuwse politiek heeft besloten dat 675000 euro die de campagne jaarlijks kost, voorlopig aan iets anders kan worden uitgegeven. Het provinciebestuur beraadt zich op een voorstel voor een nieuwe aanpak. De ‘deurmatcampagne’, zoals 'Welkom in Zeeland' wel spottend werd genoemd, had geen breed draagvlak en werd door een deel van het bedrijfsleven zelfs geboycot. De betrokkenen hadden liever een slogan gehad van het kaliber 'Er gaat niets boven Groningen'. In tegenstelling tot in Zeeland werd de Groninger campagne ook van het begin af aan voor een groot deel gedragen door de Gasunie, terwijl in Zeeland de bedrijven zich buitengesloten voelden en daarom geen geld of inspanning wilden bijdragen.

related partner content for mobile comes here

Zeeland is Nederlands schoonste provincie en het is er goed wonen, maar de economie kan wel een oppepper gebruiken, zo blijkt uit recent onderzoek van de Rabobank. Voor het toerisme liggen er kansen, maar dan moet er wel goed naar de wensen van de vakantieganger worden geluisterd. De mensen willen rust, ruimte, strand en meeuwen, zo constateerden onderzoekers van de Erasmus Universiteit en het Zeeuwse kenniscentrum Toerisme onlangs. Zeeland moet daarom een beeld van 'vrijheid' zijn en voor de nieuwe slogan zou hierop in moeten worden gespeeld.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in