‘Deurmatcampagne’ Zeeland gestaakt
Dat meldt trouw. De Zeeuwse politiek heeft besloten dat 675000 euro die de campagne jaarlijks kost, voorlopig aan iets anders kan worden uitgegeven. Het provinciebestuur beraadt zich op een voorstel voor een nieuwe aanpak. De ‘deurmatcampagne’, zoals 'Welkom in Zeeland' wel spottend werd genoemd, had geen breed draagvlak en werd door een deel van het bedrijfsleven zelfs geboycot. De betrokkenen hadden liever een slogan gehad van het kaliber 'Er gaat niets boven Groningen'. In tegenstelling tot in Zeeland werd de Groninger campagne ook van het begin af aan voor een groot deel gedragen door de Gasunie, terwijl in Zeeland de bedrijven zich buitengesloten voelden en daarom geen geld of inspanning wilden bijdragen.
Zeeland is Nederlands schoonste provincie en het is er goed wonen, maar de economie kan wel een oppepper gebruiken, zo blijkt uit recent onderzoek van de Rabobank. Voor het toerisme liggen er kansen, maar dan moet er wel goed naar de wensen van de vakantieganger worden geluisterd. De mensen willen rust, ruimte, strand en meeuwen, zo constateerden onderzoekers van de Erasmus Universiteit en het Zeeuwse kenniscentrum Toerisme onlangs. Zeeland moet daarom een beeld van 'vrijheid' zijn en voor de nieuwe slogan zou hierop in moeten worden gespeeld.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid