Overslaan en naar de inhoud gaan

Dela lanceert persoonlijke Facebookcampagne

Ogilvy en MediaMonks maakten voor Dela een persoonlijke animatiefilm die het verhaal achter Facebookrelaties laat zien.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de film, te maken op , kunnen mensen elkaar vertellen dat ze een relatie of vriendschap waardevol vinden. De campagne is het vervolg op de succesvolle ;Mooie woorden&;-campagne ">'Mooie woorden'-campagne .

related partner content for mobile comes here

Darre van Dijk, creative director Ogilvy Amsterdam: 'Mensen delen een heel leven op Facebook en ik dacht: hoe zou het zijn als je daar een film van kon maken, een animatiefilm. Een film met jou en je partner in de hoofdrol. Iedereen heeft een andere film. De film maak je en kan je sturen naar een vriend, vriendin of familielid met de boodschap: "Lieve....,bedankt dat je er voor me bent." De films eindigen met 'Elk verhaal verdient een mooi einde.'

Er wordt een unieke koppeling tussen verschillende Facebook-profielen gemaakt. De scènes uit de film worden bepaald aan de hand van openbare informatie die hoofdrolspelers hebben gedeeld. In totaal zijn er binnen de scènes ruim 10.000 combinaties mogelijk.

Technisch een uitdaging. Wesley ter Haar, creative director MediaMonks: 'Vaak zie je gepersonaliseerde filmpjes op Facebook, dus iedereen dezelfde film, met verschillende foto’s, namen enzovoort. Dit is anders, dit is een persoonlijke film. We wilden voor iedereen iets unieks en moois maken. De lat lag heel erg hoog. Darre en onze regisseur Tom Rijpert hebben een script opgezet op een grote lijn die wordt ingevuld op basis van verschillende relaties die mensen kunnen hebben en verschillende interesses.' Zo ziet de jeugd van iemand die van voetbal houdt er anders uit dan van iemand die van muziek houdt. De restaurant- en vakantiescenes tussen geliefden anders dan die van vrienden.

Dela gaat niet voor likes en zelfs shares zijn in eerste instantie persoonlijk. Ter Haar: 'Je deelt het alleen met de persoon voor wie je het maakt. We doen het met een publiek platform, maar maken het dus echt persoonlijk. We gaan 100% verspreiding van persoon tot persoon. Je kunt vervolgens een gezamenlijke share doen.'

Een publieke share wordt wel gestimuleerd: 10 films kunnen de bioscoop halen. Van Dijk: 'Je kunt dan je eigen film in de bioscoop zien samen met 20 vrienden. Hij wordt dan ook op de bioscooplichtbakken aangekondigd. Daarmee halen we het ook uit de online wereld weg.'

De campagne heeft als doel het persoonlijk uitvaartplan van Dela onder de aandacht te brengen en heeft naast merk- ook salesdoelstellingen. Van Dijk: 'Dela gaat voor de creativiteit en gelooft, net als wij, dat dit de beste manier is om een salescampagne te starten.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in