Overslaan en naar de inhoud gaan

‘De uitdaging ligt bij het vinden van een nieuw businessmodel’

Lauren van der Heijden (Persgroep) over digitale transformatie binnen de uitgeverij.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Hét Grote Marketing Congres, het jaarlijkse congres voor strategische marketeers, staat dit jaar in het teken van Marketing in the Fastlane. Tijdschrift van Marketing vroeg een aantal marketingprofessionals naar hun visie op dit thema.  Deze keer: Lauren van der Heijden, directeur Nationale Sales bij Persgroep.

related partner content for mobile comes here

Wat betekent Marketing in the Fastlane voor jou?

Lauren van der Heijden: ‘We leven in een tijdperk van grote digitale transformatie. Geen enkele bedrijfstak zit hier niet in. Wij als de Persgroep voelen dit als mediapartij als geen ander. Gelukkig hebben we aan de consumentenkant hier al vroeg op geacteerd. Maar de uitdaging ligt bij het vinden van een nieuw businessmodel.’

‘Transformatie kenmerkt zich door aan de ene kant door verandering, snelheid en onzekerheid. Aan de andere kant zijn er veel kansen, zijn er shake-outs binnen het concurrentieveld en is er veel innovatie. Het is dus zaak de goede zaken te omarmen en de negatieve kanten te accepteren. ‘

Welke skills moeten marketeers hebben in de toekomst?

‘Marketing is een vak en een groot gedeelte van de daarbij horende eigenschappen zijn tijdloos. Denk aan: nieuwsgierig, klantgericht, verbinder, conceptueel denker, cijfermatig et cetera. Eentje die wel steeds meer groeit in belang, is affiniteit met technologie. Je hoeft niet alles zelf te doen, maar de toepassing van technologie op marketing moet een moderne marketeer beheersen.’

‘Sommige technologie klinkt als “ver van mijn bed show”. Maar die technologie gekoppeld aan jouw consument, kan goud waard zijn. Dus wees breed geïnteresseerd en durf te testen. Niemand weet HET antwoord, maar je weet wel zeker dat je veel moet proberen. En in 1 van die testen, zal dan jouw ei van Columbus zitten. Het is dus vooral ook een attitude over technologie.’

Onder andere  Robert Bohemen (CMO Blokker), Hanneke Faber (CCO Ahold), Roel de Vries global CMO Nissan) en Henk Jan Beltman (Tony’s Chocolonely) zijn key notes op . Dagvoorzitter is Jort Kelder. . Abonnees van Tijdschrift voor Marketing, Adformatie en Communicatie ontvangen .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in