Overslaan en naar de inhoud gaan

De klant heeft altijd gelijk...

Het was even schrikken voor de luchtvaartmaatschappijen deze week. De algemene voorwaarden bleken, in tegenstelling tot wat zij dachten,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Iedereen die na een vertraagde vlucht ooit zelf heeft geprobeerd om voor een in aanmerking te komen voor een vergoeding zal ontdekt hebben dat de maatschappij, waarmee hij reisde, niet volledig achter hun eigen voorwaarden staat. Met name het deel dat spreekt over compensatie na vertraging vonden zij discutabel. Pas na protest van passagiers was men eventueel bereid een voucher voor een andere vlucht aan te bieden, maar meer ook niet.

related partner content for mobile comes here

Persoonlijk heb ik dit mee kunnen maken met airberlin, maar andere maatschappijen gaven echter aan net zo te handelen. Dit was des te opmerkelijker als je nagaat dat de regels voor passagiers steeds strikter gehanteerd worden. Of het nou gaat de afmetingen van de handbagage, de tijd voor aanvang van een vlucht, het gedrag aan boord en in het vliegtuig, en zelfs het gewicht van een passagier.

Deze week heeft het Europese Hof een bindende uitspraak gedaan waarmee zij opkomt voor de rechten van de consument. Na jaren afhouden moeten de maatschappijen dat doen wat zij al die tijd in hun voorwaarden hebben beloofd. Bij vertraging moeten passagiers nu echt een financiële vergoeding ontvangen.

Hoewel de uitspraak deze week via diverse media belicht werd, valt er nog niets over te lezen bij de luchtvaartmaatschappijen. Zowel op hun website, Facebook- als Twitterpagina is niet te vinden op welke termijn alle in het verleden vertraagde passagiers hun vergoeding zullen ontvangen. Na deze uitspraak kunnen zij hier echter niet meer onderuit. Het is dan ook te verwachten dat deze wetgeving bij zal dragen aan een verhoogde klanttevredenheid, ook bij de prijsstunters in de markt. Zelf heb ik al binnen een dag na de uitspraak het bericht ontvangen dat airberlin mijn claim heeft gehonoreerd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in