Overslaan en naar de inhoud gaan

Creditcardfraude internet verzwegen

Internetbedrijven en creditcardmaatschappijen houden cijfers over creditcardfraude via internet geheim uit angst e-commerce te schaden,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het blad citeert uit een intern stuk van het Openbaar Ministerie (OM) over creditcardfraude. Zeker is in elk geval dat de fraude zo omvangrijk is, dat zij een remmend effect heeft op de ontwikkeling van de handel via internet.

related partner content for mobile comes here

Het stuk toont aan dat creditcardfraude via internet eenvoudig is. De plegers ervan zijn moeilijk op te sporen door het internationale karakter van internet. Het artikel: “De prijzen van producten worden opgejaagd doordat internetwinkels, als gevolg van de fraude, een hogere commissie kwijt zijn over creditcardbetalingen dan andere bedrijven. Ook moeten internetbedrijven meer investeren in beveiliging van het betalingsverkeer en kostbare fraudeverzekeringen.” Het blijkt volgens de Volkskrant dat de commissie die door de cardbedrijven in rekening wordt gebracht voor internettransacties niet 1,5 tot 4 procent is, het gebruikelijk percentage, maar 4 tot 8 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in