Overslaan en naar de inhoud gaan

VNU verkoopt belangen in Scoot NL en België

VNU heeft haar belangen in Scoot Nederland en Scoot België verkocht aan het Britse Scoot en de Franse onderneming Vivendi. De verkoop…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

VNU had een belang van 75% in Scoot Nederland en van 50% in Scoot België. Eerder had VNU al gemeld de belangen terug te willen brengen naar elk 25%. Daarover was in maart van dit jaar een principe-akkoord bereikt met de koper, aldus de Haarlemse uitgever. Gedurende de onderhandelingen over een definitieve overeenkomst kwamen partijen tot de conclusie dat een volledige verkoop van de VNU-belangen in Scoot de voorkeur verdient. Reden hiervoor is dat de businessmodellen van de Gouden Gids-diensten van VNU World Directories en de diensten van Scoot in toenemende mate convergeren, mede als gevolg van de technologische ontwikkelingen. VNU acht verdere strategische samenwerking daarom niet langer zinvol.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in