‘Consument weet weg naar geschillencommissie’


Dat meldt Algemeen Dagblad op grond van het zojuist uitgekomen jaarverslag van de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken. Consumenten die vorig jaar bij één van de 32 geschillencommissies hun beklag deden, kregen in vier van de tien gevallen gelijk. De ondernemer trok ook vier op de tien keer aan het langste eind.
Wanneer de consument een conflict met een ondernemer heeft, dat niet in onderling overleg oplosbaar is, kan hij naar een geschillencommissie gaan voor een bindende uitspraak. Dit kost de consument geen of weinig geld. Het duurde vorig jaar gemiddeld vijf maanden voor er een uitspraak kwam. Het is de bedoeling dat terug te brengen tot drie maanden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn 2005 legden consumenten in totaal 12.990 nieuwe klachten aan de stichting voor, tegenover 11.781 in 2004 (10,3 procent meer). De grootste stijging van het aantal nieuwe klachten deed zich voor bij de Geschillencommissie Energie en Water (voorheen Openbare Nutsbedrijven). Ook klaagden consumenten veel meer bij de geschillencommissies Telecommunicatie, Hypothecaire Financieringen en Voertuigen. Er werd minder geklaagd bij de geschillencommissies Bankzaken, Reizen, Recreatie en Wonen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid