Overslaan en naar de inhoud gaan

Chocomel komt met een eigen weerbericht: warme of koude chocolademelk?

Merk maakt video's speciaal voor het medium Facebook
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Bureau A friend of mine (onderdeel van Dept) maakt vier weken lang een dagelijks weerbericht voor Chocomel op Facebook. Presentator Jan Weerman geeft de weersverwachting en vertelt op basis daarvan of je je chocolademelk warm of koud moet drinken.

related partner content for mobile comes here

Japie Stoppelenburg, creative director A friend of mine: ‘Met deze campagne laat Chocomel aan de fans zien dat het merk in is voor een beetje humor.’

Het valt op dat de filmpjes speciaal voor Facebook gemaakt zijn. De vormgeving sluit aan bij het medium (vierkant, opvallende kleuren, ondertiteling vast in beeld) en de presentator roept regelmatig op om te reageren onder de berichten. De eerste video start met de tekst ‘stop met scrollen’ en valt op die manier op in de tijdlijn.

De strategie lijkt te werken: de filmpjes worden gemiddeld meer dan 100.000 keer gestart en 300 likes. De eerste video is zelfs 131 keer gedeeld.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in