Overslaan en naar de inhoud gaan

CDA - Samen kunnen we meer

De campagne is begonnen en dat zullen we weten ook. Hoe sterk zijn de slogans? En redden ze het met alleen de poster of heb je de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het CDA probeert het met de leus: “Samen kunnen we meer”. Dit roept de associatie op van samenwerken en meer voor elkaar krijgen. Maar wat dat is, blijft onduidelijk. Daarnaast lijkt het een waarheid als een koe. En daar hebben we er nogal wat van. Containerbegrippen doen het zelden goed in een campagne. Daarnaast lijkt het CDA ook de vrij nieuwe lijsttrekker Sybrand Buma te moeten voorstellen. Want onder de leus staat zijn naam op de poster. De enige andere partij die dit doet is DPK van Hero Brinkman. Het is geen foute keus maar geeft wel aan in welke fase de partij zit. Het CDA moet vernieuwen en is de weg weer terug aan het vinden. Maar in een campagne wil je dat liever niet. Dan moet je er staan.

related partner content for mobile comes here

De vormgeving zelf is wel fris en vernieuwend en het CDA introduceert als enige partij een nieuw logo en huisstijl voor deze campagne. Iets meer zakelijk en rustig dan het vertrouwde wat fellere groen. Het is ook eigentijds en past communicatief goed bij een nieuwe koers.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Bij de campagnefilm van het CDA is het vreemd dat een film die ‘samen’ moet uitstralen alleen draait om lijsttrekker Buma. Verder is de spot niet slecht en straalt hij vertrouwen en degelijkheid uit met name door de hoofdrol voor de mens achter lijsttrekker Buma. En hij doet het lang niet slecht. Lachend, fietsend en in contact met mensen. Alleen het is niet de introductie van de nieuwe lijsttrekker van het CDA. Het zijn verkiezingen en dan moeten we kiezen en stemmen. Buma sluit af: “Samen kunnen we meer! Een aardige campagnespot maar de leus? Try again!

Donatello Piras is hoofdtrainer en gespreksleider bij het Nederlands Debat Instituut. Hij volgt de verkiezingscampagne op de voet en publiceert regelmatig over de campagne en de debatten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in