Overslaan en naar de inhoud gaan

'Beter tweede kwartaal Sanoma in Nederland'

Sanoma had 'een beter tweede kwartaal' in Nederland. Dat is met name te danken aan SBS, terwijl de printdivisie het nog altijd zwaar heeft.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sanoma maakte vanmorgen de cijfers van het eerste halfjaar en het tweede kwartaal van 2014 bekend. 

Volgens de internationale topman Harri-Pekka Kaukonen was er in Nederland in het tweede kwartaal reden voor optimisme, hoewel het rendement van de Nederlandse tak lager was dan in hetzelfde kwartaal vorig jaar. &;Er is meer consumentenvertrouwen en ook de advertentiemarkt trok aan.&; Sanoma geeft geen specifieke cijfers over die advertentiemarkt. Duidelijk is wel dat de successen niet van de printdivisie komen. Kaukonen: &;Het rendement was in Q2 lager dan in dezelfde periode vorig jaar, met name door een lager resultaat in de printbusiness.&;

Kaukonen noemde met name SBS als succesfactor. &;We zien dat het kijkaandeel van de zenders aantrekt, de grote sportevenementen als het WK niet meegerekend. In mei was het aandeel het hoogste in drie jaar.&;

Overall cijfers
Kijken we naar de totaalcijfers dan heeft Sanoma de omzet in het tweede kwartaal met 4,5 procent zien dalen tot ruim 533 miljoen euro. De operationele winst, exclusief bijzondere posten, liep met 2,6 procent terug tot 66,3 miljoen euro. De omzet van Sanoma werd ook gedrukt door het afstoten van tijdschrifttitels in Nederland en Finland. Sanoma voert momenteel grote herstructuringen door, waarbij ook veel banen worden geschrapt.

related partner content for mobile comes here


Vooruitzicht
Voor heel 2014 verwacht Sanoma dat de netto inkomsten lager zullen zijn dan in 2013. Pas in 2016 ziet het er beter uit, aldus Kaukonen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in