Overslaan en naar de inhoud gaan

Berenschot: ‘Marketeer gaat klant centraal stellen’

45% van de respondenten van de Berenschot-marketingtrendenquête noemt het ‘centraal stellen van de klant’ de belangrijkste opgave in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het organisatieadviesbureau verricht jaarlijks onderzoek naar marketingtrends. Ook ‘contentmarketing’ en ‘authenticiteit’ zijn veel genoemd als onderwerp waar veel marketeers zich in 2014 op zullen richten.

related partner content for mobile comes here

In totaal vulden 360 deelnemers begin dit jaar de enquête in. 22% van hen heeft een directiefunctie of is werkzaam op commercieel managementniveau. Iets minder dan een derde van de deelnemers aan het onderzoek is in functie marketingmanagers of  marketingspecialist.

Op nummer 4 is ‘Big data’ aan een opmars begonnen, een trend die ook in november 2013 werd genoemd in de Nationale Marketingenquête. ‘Storytelling’ handhaaft zich in het Berenschot-onderzoek op plek 5. Ook ‘innovatie en idee-generatie’ en ‘accountability’, worden veel genoemd. ‘Social media’ is gezakt van plek 2 naar plek 9 ‘Mvo’, vorig jaar nog goed voor de achtste plek, zakt nu naar plaats 15.

‘Het doel is om de klant centraal te stellen en dit tastbaar maken door de juiste content te leveren. Door grote hoeveelheid data te verzamelen en te analyseren verwachten marketeers dit jaar een eind te komen’, stelt Rob Lindner van Berenschot.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in