Overslaan en naar de inhoud gaan

Bankpas wint terrein op creditcard

Bankpassen blijven marktaandeel winnen op creditcards en het gebruik van elektronische en mobiele betalingen blijft exponentieel groeien.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het rapport geeft aan dat in 2010 voor meer dan een derde van de elektronische betalingen een bankpas werd gebruikt, een toename van 15,2 procent. Nu betaalt slechts 2,1 procent van alle mobiele gebruikers mobiel. Het groeipotentieel is dus nog enorm. Voor 2013 worden 17 miljard mobiele betalingen verwacht en 31,4 miljard elektronische betalingen.

related partner content for mobile comes here

Volgens het WPR is innovatie belangrijk voor de financiële sector om de klant 'grensverleggende nieuwe voordelen' te bieden, ook al hebben banken het door nieuwe wet- en regelgeving soms minder ruimte om zich op innovatie te richten. Gevraagd naar de drijvende kracht achter innovatie noemde meer dan twee derde van de respondenten het behoud van klanten en acquisitie als de twee belangrijkste aandachtsgebieden. Qua klantenservice staan banken voor grotere uitdagingen dan betaalinstellingen die geen bank zijn en die zich in bepaalde gevallen wel hebben kunnen wijden aan klantgerichtheid zonder dat de wetgever over hun schouders meekeek. In Nederland springt iDeal eruit als succesvolle innovatie met een substantiële groei. Daarnaast zijn diverse apps van banken succesvol in zowel bereik van klanten als het gebruik.

Het hele rapport staat

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in