Overslaan en naar de inhoud gaan

52 Nederlandse inzendingen op shortlist Eurobest

De jury van de Eurobest Awards 2000 heeft 52 Nederlandse inzendingen op de shortlist geplaatst. Daarmee staat ons land op de vijfde plaats…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zweden voert deze lijst verrassend aan, gevolgd door - nog verrassender -Duitsland. Engeland neemt de derde plaats in en Spanje de vierde.

related partner content for mobile comes here

De 52 shortlist-inzendingen voor Nederland zijn verdeeld over 16 bureaus. Koploper is Result DDB met 11 nominaties voor Volkswagen, De Lotto, Centraal Beheer en Nuon. PMSvW/Y&R heeft 10 nominaties en S-W-H 6.
Ook op de shortlist: Lowe Lintas (5), PPGH/JWT (4), D’Arcy (3), FHV/BBDO (2), Publicis (2), TBWA/Campaign Company (2). Straad, Van Walbeek Etcetera, Saatchi & Saatchi, Ubachs Wisbrun, Steam Advertising, BBCW en Direct Company hebben alle 1 nominatie. Nederland zond 392 uitingen in.

De Eurobest-jury bestaat dit jaar uit 20 Europese creatieven, voorgezeten door Mark Tutssell, executive creative director van Leo Burnett in Londen. Zij gaven 549 van de 4430 inzendingen (tv, bioscoop, print en buitenreclame) het predikaat shortlist mee.
De winnaars van de Eurobest Awards 2000 worden 2 februari in Londen bekendgemaakt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in