Overslaan en naar de inhoud gaan

Weekblad Elsevier moet naam wijzigen

Eigenaar RELX Group wil dat de opinietitel anders gaat heten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit voornemen is vandaag 3 december aan het personeel meegedeeld, zo meldt Elsevier zelf.

related partner content for mobile comes here

RELX (voorheen Reed Elsevier) wil de naam Elsevier namelijk exclusief reserveren voor zijn wetenschappelijke uitgeefactiviteiten. De naamsverandering geldt voor alles rond de titel, dus ook de site, specials, Elsevier Juist en events.

RELX onderzoekt de mogelijkheid om de titel voortaan samen met een andere uitgever te gaan doen. Namen zijn er niet genoemd. Eerder dit jaar werd al bekend dat Elsevier en de titel Beleggers Belangen te koop . De eigenaar zou de markt aftasten voor kopers van het blad. Potentiële kopers waren volgens Het Financieele Dagblad onder meer De Persgroep en Telegraaf Media Groep. Maar ook FD Mediagroep zou kandidaat zijn. 

RELX richt zich steeds meer op data. In dat voorgenomen samenwerkingsverband zal RELX een minderheidsbelang nemen, bijvoorbeeld tot de naamswijziging is gerealiseerd.

Hoofdredacteur Arendo Joustra wil niet reageren. Hij zegt: &;We laten het bij de mededeling op onze website.&;

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in