Overslaan en naar de inhoud gaan

Vernieuwde Effies naar najaar

De Effie Awards ondergaan een flinke vernieuwingsslag. De uitreiking verhuist naar het najaar. Dit werd vanavond bekend gemaakt tijdens de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Meer inzendingen, meer bekroningen voor effectief werk, is het uitgangspunt van de vernieuwingslag. Daarom moet het inzenden eenvoudiger worden. De inzendcategorieën worden geactualiseerd en vooral aantrekkelijker voor een breder scala aan campagnes en doelstellingen. Er komt meer aandacht voor lange termijn resultaten. Ook wordt het juryproces transparanter en objectiever. En er zal in de toekomst meer aandacht komen voor het opbouwen en ontsluiten van kennis.

related partner content for mobile comes here

Eind deze maand wordt de inhoudelijke vernieuwing publiek gemaakt. Een van de wijzigingen betreft de verplaatsing van de uitreiking naar het najaar. Daarmee zal ook de inzendtermijn worden verlengd.

Marc Oosterhout, bestuur Vea: ‘Het blijkt in de praktijk voor veel bureaus en opdrachtgevers lastig om alle gegevens over het voorgaande jaar tijdig te verzamelen en te analyseren. Ook is er vaak te weinig tijd om de vereiste toestemming voor publicatie van concurrentiegevoelige cijfers te realiseren. Door de inzenders meer tijd te geven, achten wij de kans veel groter dat cases ook daadwerkelijk worden ingestuurd.’

BVA-voorzitter Jan Driessen: ‘De Effie is zonder twijfel de belangrijkste prijs in de reclamewereld. Het is van groot belang het draagvlak voor deze prijs te verstevigen en te verbreden. Ook past beoordeling van alleen de "platte effectiviteit" van een campagne niet meer bij deze tijd. Daarom wordt het tijd dat we samen met de Vea de beoordelingscriteria verbreden, waardoor ook andere campagnes in aanmerking komen voor een .’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in