Overslaan en naar de inhoud gaan

Veloretti komt met korte film over fietsend Amsterdam

An Amsterdam Bicycle Story als ode aan de fietsers in de stad.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Fietsenfabrikant Veloretti laat zien hoe Amsterdammers op karakteristieke wijze de weg op gaan met hun favoriete vervoersmiddel: de fiets. Als fietsers Amsterdam kunnen trotseren, is elke andere stad een eitje, volgens deze film. Met het ongeremde fietsgedrag van de inwoners zou Amsterdam qua verkeer de zwaarste testomgeving ter wereld zijn.

related partner content for mobile comes here

Europese focus

De campagne wordt ingezet op social media. Lemon Scented Tea is verantwoordelijk voor het concept, Maarten Groen (DPPLR) voor de regie. ‘Geen plek op de wereld waar zoveel wordt gefietst als in Amsterdam’, vertelt Ferry Zonder, oprichter van het Amsterdamse fietsenmerk Veloretti. ‘Met onze nieuwe Europese positionering ‘Outsmart your city’ dagen we inwoners van andere steden uit om hun stad te slim af te zijn.’

Gijsbregt Vijn, Lemon Scented Tea: ‘We gebruiken wereldmerk Amsterdam als podium, om te laten zien dat een Veloretti een bijzonder cool en betrouwbaar vervoersmiddel is. Zo veel meer dan alleen een ‘pretty face’.’

Doel van de film is om consumenten, vooral in het buitenland, aan te sporen om vaker de fiets te gebruiken als vervoersmiddel en om Veloretti als merk bekender te maken. Op dit moment worden de fietsen verkocht via e-commerce, waarbij 60% van de verkoop in Nederland plaatsvindt en de overige 40% internationaal van aard is.

Credits

Bureau: Lemon Scented Tea
Regie & fotografie: Maarten Groen 
Productiemaatschappij: DPPLR
DOP: Stephan Polman 
Geluid: Audentity 
Verantwoordelijk bij klant: Ferry Zonder, Dien de Winter

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in