Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever start gedragsverandering campagne

Het Wereld Natuurfonds (WNF), Unilever en de Missing Chapter Foundation zijn deze maand met een pilot begonnen om het gebruik van warm…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het motto: minder warm water, beter voor later.

related partner content for mobile comes here

Het initiatief loopt via een lesprogramma op scholen, waarbij de hulp is ingeroepen van de Missing Chapter Foundation (MCF) van prinses Laurentien. Zo is te lezen op . Het lesprogramma voor scholen is een co-creatie met leerkrachten en leerlingen, en moet in oktober bij tenminste 100 scholen zijn ondergebracht.

Online platform
Maar kinderen in heel Nederland kunnen meedoen via de site . Partner WNF helpt mee in de communicatie naar 80.000 Rangers van het WNF.

Op de site kunnen kinderen etiketten voor op een shampoofles ontwerpen, met daarop hun eigen energiebesparingsboodschap. Het etiket wordt toegestuurd, de fles kunnen ze middels een voucher gratis afhalen bij Kruidvat.

Er is ook een speciale stopwatch app, die bijhoudt hoe lang je doucht. Na vijf minuten worden de ‘hoofdpersonen’ in de app (schildpad, ijsbeer, zeepaardje) bedreigd: de ijsschots waar de ijsbeer op staat, smelt dan bijvoorbeeld.

De boodschap: niet te lang douchen helpt de dieren te overleven.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Frank Weijers, chairman Unilever Benelux, licht het initiatief toe in het laatste Unilever’s Sustainable Living Magazine: ‘De moeilijkste gebieden om vooruitgang te boeken, zijn die waarvoor een gedragsverandering van consumenten vereist is. Zoals minder warm water gebruiken bij het douchen en het wassen van kleding. Waterspaarders is een initiatief van tenminste drie jaar om gedragsverandering binnen het gezin teweeg te brengen ten aanzien van warmwatergebruik.’

Eind september wordt de campagne groot uitgerold. Bij succes willen Unilever en de partners de campagne in het buitenland uitrollen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in