Unilever start gedragsverandering campagne


Het motto: minder warm water, beter voor later.
Het initiatief loopt via een lesprogramma op scholen, waarbij de hulp is ingeroepen van de Missing Chapter Foundation (MCF) van prinses Laurentien. Zo is te lezen op Duurzaam Geproduceerd. Het lesprogramma voor scholen is een co-creatie met leerkrachten en leerlingen, en moet in oktober bij tenminste 100 scholen zijn ondergebracht.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Online platform
Maar kinderen in heel Nederland kunnen meedoen via de site www.WaterSpaarders.nl. Partner WNF helpt mee in de communicatie naar 80.000 Rangers van het WNF.
Op de site kunnen kinderen etiketten voor op een shampoofles ontwerpen, met daarop hun eigen energiebesparingsboodschap. Het etiket wordt toegestuurd, de fles kunnen ze middels een voucher gratis afhalen bij Kruidvat.
Er is ook een speciale stopwatch app, die bijhoudt hoe lang je doucht. Na vijf minuten worden de ‘hoofdpersonen’ in de app (schildpad, ijsbeer, zeepaardje) bedreigd: de ijsschots waar de ijsbeer op staat, smelt dan bijvoorbeeld.
De boodschap: niet te lang douchen helpt de dieren te overleven.
Frank Weijers, chairman Unilever Benelux, licht het initiatief toe in het laatste Unilever’s Sustainable Living Magazine: ‘De moeilijkste gebieden om vooruitgang te boeken, zijn die waarvoor een gedragsverandering van consumenten vereist is. Zoals minder warm water gebruiken bij het douchen en het wassen van kleding. Waterspaarders is een initiatief van tenminste drie jaar om gedragsverandering binnen het gezin teweeg te brengen ten aanzien van warmwatergebruik.’
Eind september wordt de campagne groot uitgerold. Bij succes willen Unilever en de partners de campagne in het buitenland uitrollen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid