Top-3 finalisten Mobile Concepts 2013 zijn bekend
De volgende mobile concepten zijn hadden de hoogste scores:
De overigen (nummer #4 tot #10)
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta4. 'Trash Can Run'
Sven Huberts: "Gamification ja, maar gaat dit echt werken?"
5. 'Spot de vogel'
Sven Huberts: "Dit concept blinkt uit doordat het een duidelijk probleem aanpakt. De interactie van de reisorganisatie met de consument juist tijdens de reis. De uitwerking is nog wat eenvoudig, echt augmented is het niet. Met wat meer detaillering zou dit een waardevolle aanvulling kunnen zijn in het communicatie portfolio van een grote reisorganisatie."
Nils Adriaans: "Wie wil er tijdens de vakantie contact met een merk?"
6. 'Houd je aandacht bij de weg!'
Nils Adriaan: "Splash!"
7. Willy Wonka Mobile Tickets
Sven Huberts: "Een app die mensen van desktop en mobiel naar een real life event brengt, dat voegt wat toe. De vraag blijft of we zin hebben in zo iets specifieks als de haribo app. Kan dit niet met Facebook offers of Passbook opgelost worden? De achterliggende consumer journey is goed bedacht."
Nils Adriaans: ‘Fans wordt opgeroepen om hun unieke code te laten scannen bij het Haribo-team bij hen in de buurt.’ Is het concept niet wat te omslachtig, en daarmee te duur?
8. 'Footlocker call for traffic'
Sven Huberts: "Maar sparen voor gratis beltegoed, dat is wel interessant. Gedurfd om juist belminuten (of data?) te branden. Dit moet gekoppeld worden aan een merk waar je veel vaker mee in contact komt dan Footlocker."
9. 'Live Longer'
Stijn Veeger: "Dit concept is wettelijk niet uitvoerbaar."
Sven Huberts: "Hier zitten mensen op te wachten maar in deze vorm nog wat te ongebalanceerd, vooral in inhoud."
10. 'Lost and Found'
Sven Huberts: 'Veelbelovend, leuk maar geen mobiel concept'
Sven Huberts (Isobar) over de inzendingen:
"Opvallend bij de inzendingen is dat ze vaak een voorkeur hebben voor het inzetten van innovatieve techniek en later een probleem bij de oplossing zoeken. Concepten die een specifieker issue aanpakken zijn meteen ook succesvoller in de uitwerking. Daarnaast vind ik het niveau wel erg dun."
Nils Adriaans (Creatie.nl) over de inzendingen:
"De teneur is niet altijd per se commercieel, maar – misschien wat gechargeerd – eerder gericht op een betere wereld. Dat is positief, daar beweegt reclame in toenemende mate heen. Maar ik mis wel een beetje dé creatieve mobiele knaller; en er zit echt een aantal missers tussen…"
De winnaar ontvangt de hoofdprijs van 5.000 euro aan mobiele display advertising waarde dat naar eigen keuze worden ingezet op TVgids.tv.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid