Overslaan en naar de inhoud gaan

Top-3 finalisten Mobile Concepts 2013 zijn bekend

Vorige maand heeft MobileMarketing.nl de Mobile Concepts 2013-competitie gestart, waarbij bureaus hun meest creatieve mobiele werk konden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De volgende mobile concepten zijn hadden de hoogste scores:

related partner content for mobile comes here

De overigen (nummer tot )

4. ''

Sven Huberts: "Gamification ja, maar gaat dit echt werken?"

5.
Sven Huberts: "Dit concept blinkt uit doordat het een duidelijk probleem aanpakt. De interactie van de reisorganisatie met de consument juist tijdens de reis. De uitwerking is nog wat eenvoudig, echt augmented is het niet. Met wat meer detaillering zou dit een waardevolle aanvulling kunnen zijn in het communicatie portfolio van een grote reisorganisatie."
Nils Adriaans: "Wie wil er tijdens de vakantie contact met een merk?"

6.

Nils Adriaan: "Splash!"

7.
Sven Huberts: "Een app die mensen van desktop en mobiel naar een real life event brengt, dat voegt wat toe. De vraag blijft of we zin hebben in zo iets specifieks als de haribo app. Kan dit niet met Facebook offers of Passbook opgelost worden? De achterliggende consumer journey is goed bedacht."

Nils Adriaans: ‘Fans wordt opgeroepen om hun unieke code te laten scannen bij het Haribo-team bij hen in de buurt.’ Is het concept niet wat te omslachtig, en daarmee te duur?

8.
Sven Huberts: "Maar sparen voor gratis beltegoed, dat is wel interessant. Gedurfd om juist belminuten (of data?) te branden. Dit moet gekoppeld worden aan een merk waar je veel vaker mee in contact komt dan Footlocker."

9.
Stijn Veeger: "Dit concept is wettelijk niet uitvoerbaar."

Sven Huberts: "Hier zitten mensen op te wachten maar in deze vorm nog wat te ongebalanceerd, vooral in inhoud."

10.

Sven Huberts: 'Veelbelovend, leuk maar geen mobiel concept'

Sven Huberts (Isobar) over de inzendingen:
"Opvallend bij de inzendingen is dat ze vaak een voorkeur hebben voor het inzetten van innovatieve techniek en later een probleem bij de oplossing zoeken. Concepten die een specifieker issue aanpakken zijn meteen ook succesvoller in de uitwerking. Daarnaast vind ik het niveau wel erg dun."

Nils Adriaans (Creatie.nl) over de inzendingen:

"De teneur is niet altijd per se commercieel, maar – misschien wat gechargeerd – eerder gericht op een betere wereld. Dat is positief, daar beweegt reclame in toenemende mate heen. Maar ik mis wel een beetje dé creatieve mobiele knaller; en er zit echt een aantal missers tussen…"

De winnaar ontvangt de hoofdprijs van 5.000 euro aan mobiele display advertising waarde dat naar eigen keuze worden ingezet op TVgids.tv.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in