Overslaan en naar de inhoud gaan

Time Warner koopt belang in AOL terug

Mediabedrijf Time Warner heeft zijn belang van 5 procent in zijn internetdochter AOL teruggekocht van Google.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het concern, moederbedrijf van filmstudio Warner Brothers, Time Magazine en nieuwszender CNN, betaalde daar 283 miljoen dollar (200 miljoen euro) voor. betaalde in 2005 nog 1 miljard dollar voor het belang in .

related partner content for mobile comes here

In 2005 was AOL een divisie van Time Warner en 20 miljard dollar waard. Door de verkoop is de waarde nog maar 5,66 miljard. Time Warner kondigde eind mei aan dat het voor het einde van het jaar AOL gaat afstoten. De koop van AOL, destijds America Online, is nooit een groot succes geweest voor Time Warner.

Het mediaconcern maakte ook de kwartaalcijfers bekend. De omzet over het tweede kwartaal daalde met 9 procent tot 6,8 miljard dollar (4,4 miljard euro) door een scherpe afname van de advertentie-inkomsten.

Bron: De Tijd (België)/ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in