Overslaan en naar de inhoud gaan

“Sponsoring niet volwassen

Sponsoring is hier nog niet het volwassen communicatiemiddel zoals veel mensen in de sponsorbranche beweren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat concludeert OMD in een onderzoek naar sponsoring, uitgevoerd door Arthur Herpel van het bureau. Er is volgens OMD een kleine groep grote sponsors al wel ver met het volledige benutten van de mogelijkheden van sponsoring. Maar daarachter zit nog een grote groep bedrijven die hier nog niet optimaal gebruik van maakt. Verder zouden weinig organisaties in staat zijn om sponsoring volledig te integreren in de marketingcommunicatiemix. Daarom halen ze niet het maximale rendement uit een sponsorschap. Volgens OMD hebben er in Nederland veel ad hoc sponsorships plaats die vaak niet goed geëxploiteerd worden.

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek zet grote vraagtekens bij de bedragen die in Nederland genoemd worden rond sponsoring. Het totale bedrag zou rond de 256 miljoen euro liggen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in