Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Softwareontwikkelaars moeten belofte waarmaken’

Het barsten van de dotcom zeepbel betekent geenszins het einde van e-business. Het luidt een nieuwe fase in van een voortdurende evolutie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van softwareontwikkelaars wordt in deze fase echter wel het een en ander verwacht door het bedrijfsleven: zij moeten komen met verbeterde efficiency bij heldere en voorspelbare kostenniveaus.

related partner content for mobile comes here

Dit is te lezen in de door PricewaterhouseCoopers jaarlijks te presenteren Technology Forecast, waarvan het eerste deel van 2002 – 2004 is uitgekomen. In dit deel, dat de subtitel ‘Navigating the Future of Software’ heeft meegekregen, wordt volgens PwC-partner Dick van Schooneveld geconstateerd dat de internetgoudkoorts ‘van het operations centre naar de bestuurskamer is gebracht.’

Hij noemt dit terecht, omdat de technologie van vandaag nog maar moet bewijzen of het echt zoveel oplevert op het gebied van efficiency en productiviteit. Daarom wordt van softwareontwikkelaars, willen zij tenminste overleven, de nodige helderheid verwacht. Beloften moeten worden ingelost, vindt Van Schooneveld: ‘Overleven vereist ook samenwerking, effectieve standaarden en creativiteit.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in