Overslaan en naar de inhoud gaan

'Social' werknemers zijn belangrijker voor PR dan bedrijven zelf

10 keer meer volgers en een veel hoger engagement
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

&;Medewerkers die &;social&; publiceren zijn belangrijker voor de PR dan de communicatie van bedrijven zelf op sociale media. Dat schrijft Daniel Roth, executive editor van LinkedIn, in een artikel op .

related partner content for mobile comes here

Terwijl bedrijven zich de afgelopen jaren hebben gestort op het verhogen van het aantal volgers, hebben hun werknemers hetzelfde gedaan, maar op veel grotere schaal, aldus Roth.

Volgens de gegevens van LinkedIn hebben werknemers 10 keer meer ‘social’ volgers dan hun bedrijf. Bovendien is er een veel hoger engagement. Werknemers zijn verantwoordelijk voor 20% van de views, likes, reacties en shares op content.

Stimuleren en helpen

Roth: ‘De bedrijven die het het beste doen op sociale media stimuleren hun medewerkers om berichten te posten, helpen ze bij het schrijven ervan, doen suggesties voor content en ze cureren en delen posts van hun medewerkers.’  

Roth noemt als voorbeeld Dell, dat 43 werknemers heeft aangetrokken, van inhoudelijk deskundigen  tot managers, die regelmatig bijdragen plaatsen op LinkedIn en SlideShare. In plaats van ze een script te geven waarover en hoe – in welke taal -  ze moeten publiceren gaf Dell ze slechts de opdracht mee te schrijven over wat ze zelf belangrijk vinden.

Persoonlijk mengt met zakelijk

Zo schreef marketing-directeur Kevin Green kort nadat zijn vader overleed aan Parkinson een post over de levens- en business-lessen die hij leerde van zijn vaders dood. In een paar weken tijd werd het meer dan 200 duizend gelezen met een hoge betrokkenheid van lezers die tal van vragen aan Green stelden.

Koudwatervrees

Roth ziet dat bedrijven ook nog koudwatervrees hebben om hun werknemers zoveel communicatievrijheid te geven, uit angst dat die de fout in gaan of onder vuur komen te liggen. Volgens hem kunnen bedrijven zich beter zorgen maken over twee andere punten:

1. Goede medewerkers die het bedrijf verlaten omdat ze een groter podium willen voor hun kennis dan de onderneming biedt, en
2. Klanten en potentiële werknemers die niet begrijpen wat een onderneming nu precies doet.

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in