Sms-marketing alleen nuttig bij verhoging loyaliteit


Tot die conclusie komt TheRazor, research- en consultancy bureau voor mobiele toepassingen. Sms-marketing is ongeschikt voor massacommunicatie, zegt directeur Paul Settels van TheRazor: ‘Het is te duur voor grootschalige advertentiecampagnes, bedrijven moeten bij inzet van sms het meer zoeken in interactiviteit met specifieke groepen gebruikers.’
Uit het onderzoek blijkt dat de respons op sms-campagnes gemiddeld drie keer zo hoog is als direct marketingcampagnes. Duur is het trouwens ook: een klantcontact per sms kost 0,085 eurocent, terwijl dit via radio 0,02 eurocent kost en via print 0,01 eurocent.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS‘Marketingprofessionals dienen zich bij inzet van een sms-campagne te laten leiden door de kwaliteit van het klantcontact bij de besteding van marketingbudgetten’, aldus TheRazor.
In Nederland hebben mediabedrijven als Endemol, Radio 538 en TMF de mobiele marketingvorm al ontdekt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid