Overslaan en naar de inhoud gaan

Sms-marketing alleen nuttig bij verhoging loyaliteit

Sms-marketing heeft alleen toegevoegde waarde als een verhoogde merkbeleving bij de consument moet worden bereikt. Het kan het beste worden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tot die conclusie komt TheRazor, research- en consultancy bureau voor mobiele toepassingen. Sms-marketing is ongeschikt voor massacommunicatie, zegt directeur Paul Settels van TheRazor: ‘Het is te duur voor grootschalige advertentiecampagnes, bedrijven moeten bij inzet van sms het meer zoeken in interactiviteit met specifieke groepen gebruikers.’

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek blijkt dat de respons op sms-campagnes gemiddeld drie keer zo hoog is als direct marketingcampagnes. Duur is het trouwens ook: een klantcontact per sms kost 0,085 eurocent, terwijl dit via radio 0,02 eurocent kost en via print 0,01 eurocent.

‘Marketingprofessionals dienen zich bij inzet van een sms-campagne te laten leiden door de kwaliteit van het klantcontact bij de besteding van marketingbudgetten’, aldus TheRazor.

In Nederland hebben mediabedrijven als Endemol, Radio 538 en TMF de mobiele marketingvorm al ontdekt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in