Overslaan en naar de inhoud gaan

Oplagedaling dagbladen in 2001

De meeste dagbladen hebben hun oplage in 2001 zien dalen. Dat blijkt uit cijfers van HOI, Instituut voor Media Auditing. De Volkskrant is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het AD had in 2000 nog een verspreide oplage van 353.862, de Volkskrant 343.961. De Telegraaf blijft met 807.635 exemplaren de grootste krant, maar ook dit dagblad verloor ten opzichte van 2000 (809.829). NRC Handelsblad kwam uit op 267.201 (2000: 270.706). Dagblad Trouw (128.188), Het Parool (89.556), Het Financieele Dagblad (68.860) en het Nederlands Dagblad (33.728) waren de enige landelijke kranten die winst boekten. In 2000 hadden ze een oplage van respectievelijk 125.522, 89.483, 67.366 en 32.548 exemplaren. Ook de meeste regionale bladen zagen hun oplage verminderen. Dat komt deels omdat het HOI dit jaar voor het eerst een andere telmethode hanteert. Zo worden niet-verkochte exemplaren, die door winkels worden teruggestuurd, nu van de totale oplage van een krant afgetrokken (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in