Overslaan en naar de inhoud gaan

Scholten directeur content RTL Nederland

Matthias Scholten (41) wordt per 1 november directeur content van RTL Nederland. De vacante functie van algemeen directeur Televisie komt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In deze functie is hij verantwoordelijk voor de strategie achter de langetermijnontwikkeling en realisatie van RTL content. Ook houdt hij zich bezig met het identificeren van trends en ontwikkelingen op de consumentenmarkt, die moeten leiden tot een vernieuwing van het RTL-aanbod. Tot zijn taken behoort ook de aansturing van het televisiebedrijf.

related partner content for mobile comes here

Ceo Bert Habets: 'Content in de breedste zin van het woord is het hoogste goed voor een mediabedrijf. De aanstelling van een directeur content is dan ook een strategische keuze met het oog op de toekomst. Deze functie is breder dan tv alleen. Matthias Scholten is niet alleen een bruggenbouwer tussen de diverse disciplines binnen RTL, maar weet ook creativiteit met een brede strategische visie te combineren.'

Scholten werkt sinds 2006 als directeur van RTL Productions, de in house productietak van RTL Nederland die hij vanaf de grond heeft opgebouwd. In 2008 richtte hij de creatieve unit RTL Concepts op. Scholten maakt in zijn huidige functie reeds deel uit van het managementteam van het RTL televisiebedrijf. Voordat Matthias Scholten bij RTL werkte, heeft hij in diverse functies ruime kennis en ervaring opgedaan in onder andere productie en digital media.

De aanstelling van Scholten moet nog wel worden goedgekeurd door de ondernemingsraad van RTL Nederland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in