Overslaan en naar de inhoud gaan

Reed Elsevier op koers

Reed Elsevier lijkt zijn doel van een autonome omzetgroei van ten minste 5 procent voor dit jaar te behalen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Brits-Nederlandse uitgeef- en informatieconcern voerde op eigen kracht de omzet in de eerste zes maanden van 2006 op met 6 procent.
Volgens vandaag gepubliceerde cijfers kwam de omzet in de eerste zes maanden uit op 3,8 miljard euro ten opzichte van 3,5 miljard in dezelfde periode van 2005. Het resultaat voor belasting steeg van 372 miljoen euro naar 402 miljoen euro.
Het ging vooral erg goed met de internetactiviteiten. De omvang daarvan nam met een kwart toe tot bijna 400 miljoen dollar (315 miljoen euro). De totale omzet uit internetdiensten steeg met 15 procent. Meer dan een derde van de totale inkomsten haalt Reed Elsevier inmiddels uit onlineproducten.

related partner content for mobile comes here

Reed Elseviers onderwijspoot Harcourt Education bleef opnieuw wat achter. De divisie boekte een omzetstijging van 2 procent. De andere onderdelen lieten groeicijfers zien van 11 procent (Elsevier) en 9 procent (LexisNexis en Reed Business) (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in