Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclame irriteert makers zelf ook

Een meerderheid van de reclamemakers in Nederland haakt af zo gauw er commercials verschijnen op tv: maar liefst eenderde van hen zegt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zijn enkele van de conclusies van een onderzoek van Interview-NSS, ter gelegenheid van het afscheid van Adformatie-hoofdredacteur Michael van Os.
Interview vroeg ruim tweehonderd vakgenoten (adverteerders, reclame- en mediabureaus, media-exploitanten en andere organisaties) hoe zij zelf, dus als consument, tegen reclame aankijken. Uit het onderzoek blijkt dat men de opmars van commerciële communicatie op tv (gesponsorde programma’s), in dagbladen en tijdschriften als negatief ervaart.

related partner content for mobile comes here

Het meeste ‘last’ van reclame zeggen de respondenten te ondervinden op tv; advertenties in dagbladen, buiten en in de winkel storen het minst. En een meerderheid is bepaald niet gecharmeerd van pop-ups op internet.

Toch zegt ook het merendeel van de ondervraagden dat ze zich bijna nooit aan reclame stoort wanneer creatie en executie deugen. En maar liefst 52 pct antwoordt, dat commerciële boodschappen hen er soms toe aanzetten een bepaald product of dienst te kopen. Brievenbusreclame prikkelt het meest om naar de winkel te gaan.

Opvallend is ook dat tweederde van de respondenten niet bereid is meer te betalen voor een medium als dat minder reclame zou bevatten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in