Italië heeft beste landenmerk


De index is ontwikkeld door merkenbureau FutureBrand in samenwerking met PR-bureau Weber Shandwick. Het onderzoek richt zich op de wijze waarop landen zich kunnen onderscheiden door zich als merk te presenteren en meet op basis van basis van een driedelige analyse van statistieken, een wereldwijd kwantitatief onderzoek en meningen van reisprofessionals.
Italie komt daarbij als beste merk uit de bus, Australië en de Verenigde Staten nemen respectievelijk de tweede en derde plaats in.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet rapport werd gepresenteerd tijdens de internationale reisbeurs World Travel Market in Londen. De index bevat ranglijsten, maar ook nieuwe trends, redenen om te reizen, en uitdagingen en mogelijkheden binnen reizen en toerismebranche ter wereld.
China wordt genoemd als landenmerk dat zich het meest heeft verbeterd, de Verenigde Staten als beste landenmerk voor zakenreizen en Italië als beste landenmerk voor kunst en cultuur.
‘Landen hebben zich altijd veel te weinig als merk gepresenteerd’, aldus Jean-Louis Dumeu, de baas van FutureBrand. ‘We hopen dat dit onderzoek de dialoog op gang brengt, vragen opwerpt en landen ertoe brengt om op een totaal nieuwe manier naar zichzelf te kijken. Een sterke merknaam geeft landen een enorm concurrentievoordeel en helpt mogelijkheden te creëren op de lange termijn voor handel, toerisme, export en investeringen.’
Annick Boyen, directeur van Weber Shandwick Nederland : ‘Als een merk als een ervaring wordt gedefinieerd, dan moeten 's werelds krachtigste en meest herkenbare merken wel landen zijn. De uitdaging is om afscheid te nemen van de traditionele, tactische en veelal reactieve, marketingaanpak en in plaats daarvan een totaalbeeld, een merkgevoel te creëren dat omzetgenererend werkt en dat van mensen die eenmaal in een land zijn geweest merkambassadeurs maakt.’
FutureBrand en Weber Shandwick willen het onderzoek voortaan jaarlijks gaan uitvoeren
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid