Overslaan en naar de inhoud gaan

RAI boekt winst met minder bezoekers

De Amsterdam RAI is weer winstgevend, niet door meer bezoekers maar door te snijden in de kosten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De RAI heeft vorig jaar een nettowinst geboekt van 1 miljoen euro bij een stabiel gebleven omzet van 155,5 miljoen euro. Een jaar eerder draaide het bedrijf een verlies van 15,6 miljoen euro. ‘Het gaat weer goed met de RAI', licht directievoorzitter Jan Bakker. In belangrijke mate komt dit doordat de RAI heeft bezuinigd en verliesgevende activiteiten heeft afgestoten. Volgens het bedrijf hebben deze maatregelen geen personele gevolgen gehad.

related partner content for mobile comes here

Als punt van zorg noemt Bakker de teruglopende bezoekersaantallen. Vorig jaar bezochten 1,7 miljoen mensen de tentoonstellingen en beurzen in de RAI. In 1999 waren het er nog 2,2 miljoen. Het bedrijf heeft daarom besloten zich te concentreren op tentoonstellingen en congressen binnenshuis. Zo behoorde tot de afgestoten verliesgevende activiteiten de cateringservice buiten het congresgebouw in de hoofdstad.

Voor dit jaar verwacht de RAI een ‘enigszins lager bedrijfsresultaat' dan in 2002. Dit wijt het bedrijf aan de zogenoemde tweejaarlijkse cyclus die veel beurzen kennen. In de even jaren is de RAI hierdoor altijd beter bezet dan in de oneven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in