Overslaan en naar de inhoud gaan

Radio blijft populairst voor het ontdekken van nieuwe muziek

Vrienden en familie zijn de tweede bron.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de opkomst van online muziekdiensten als Spotify, Pandora en iTunes kunnen muziekliefhebbers digitaal  nieuwe muziek ontdekken. Bijna op maat gesneden.

related partner content for mobile comes here

Toch blijkt dit allemaal weinig van invloed. De populairste manier om nieuwe muziek te ontdekken, blijft namelijk de good old radio, aldus onderzoek  van Edison Research en Triton Digital. Mond-tot-mondreclame via vrienden en familie is de tweede  populaire manier om verrast te worden door nieuwe muziek.  YouTube volgt op een derde plek.

De gegevens zijn gebaseerd op een enquête onder  950 Amerikanen ouder dan 12 jaar, die allen aangaven  dat up-to-date blijven met   muziek  "zeer belangrijk" is of in ieder gaval "een beetje belangrijk." 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in